marți, 8 aprilie 2008

8 aprilie, Marea/In a patra lui viata

Cuvintele pentru Olguta: piscina, pata, somn, crestinism. Ora 14:21.


Olguta a scris:


Gatul meu se usuca de dorul unei guri robuste de mare. Marea in care se caca pescarusii, in care se imperecheaza guvizii, in care se ingroapa soarele si putrezeste pana dimineata, cand se inalta la cer, nu-i asa?, marea in care era sa ma inec cand tata mi-a zis tampita esti, ma! cum dracu’ stai cu capul in apa si dai din maini in aer? si mi-a dat drumul din brate.

Vreau sa casc de somn pe tarm pustiu, in luna mai, cand soarele nu ma fierbe si nisipul nu ma coace. Sa stau pata de cearceaf verde pe plaja ca o coaja de portocala cruda. Sa ascult Pink Martini, sa citesc Radu Pavel Gheo si poezii de Brumaru. Sa rad, rasturnandu-mi capul, iar parul ud sa imi sareze spatele. Sa mananc piersici toata ziua, sa beau Redd’s. Sa ma imbat si sa fac sex. Sa fiu femeia vantului. Sa ma dezbrace de palarie si sa o tavaleasca patimas, sa ma aseze in satinul de scoica rece, cu boare calda, sa imi desfaca parul si sa mi-l mangaie pe umeri, sa stea deasupra, sa imbratiseze tot corpul dintr-o singura strangere, cum niciun barbat n-ar putea-o face vreodata, eu sa nu rosesc cand imi intra intre pulpe si sa il las sa ma legene asa, noi, doi voyeuri privind marea cum se iubeste cu nisipul, unduindu-se inainte si inapoi. Marea, amanta perfecta, ea nu oboseste niciodata. Marea. Pagana. Curtezana. Pacatoasa. Marea care imi da voie sa neg crestinismul si sa imi fac chip cioplit cu degetul, pe tarmul ud si dezgolit. Si langa chipul meu, brazda de nisip, sa imi scriu toate pacatele, pe care apoi sa mi le stearga odata cu fluxul.

Seara sa ma afle cu pumnii plini de scoici. Nu, nu pentru cercei sau scrumiere. Ci pentru altceva. Vreau sa le lipesc in trenul de intoarcere pe sireturile tenisilor mei rosii cu stelute. Sa poposesc in Timisoara, orasul cu stranduri si piscine. Sa ma descalt in drum spre casa si sa azvarl tenisii catre firele de telegraf, iar ei sa se agate, atarnand cu mustati de scoici. Ca sa se stie. Ca acolo se face contrabanda cu amintiri despre mare.



Cuvintele pentru Soozie: minereu, calorifer, amuleta, narcise. Ora 14:22.



Soozie a scris:



Cand inchid ochii, ii vad forma unghiilor. Ochii bleumarin, pielea de arab si dintii foarte albi. Spunea povesti care ma indragosteau si mai adanc. Minereul cartilor citite, filmelor vazute, muzicii ascultate se purifica in cele mai frumoase imagini. Povestile lui imi loveau sufletul cu valuri de drog. Il ascultam cuminte, dadeam din cap si de-abia ma mai tineam pe picioare. Cand ma gandesc la el, simt racoarea noptilor de august, mirosul de bere si inima palpitand a dragoste. Asta inca din prima lui viata. Dar in prima lui viata nu va fi al meu.

In prima lui viata, copilareste la tara. Acolo unde puii de pisica se ineaca legati toti 6 in ciorap. Alearga si mananca porumb fiert. Mai tarziu, acasa, bate mingea cu baietii la bloc, seduce o colega de clasa, isi da seama ca e special si castiga incredere calma de sine. La Timisoara, asculta muzica si invata poezii. Citeste si-si face tatuaje. Bea, fumeaza iarba si se imprieteneste cu lume buna. Se indragosteste. Fata e placuta, are piele aurie, ochi galbeni ca narcisele si zambet care te teleporteaza acasa, oriunde ai fi.

Se casatoresc. Joburi bune, bani multi, petreceri. Mici afaceri, pentru suflet. Plimbari in Amsterdam si Viena, veri in Lisabona si Barcelona. Chefuri frumoase alaturi de prieteni buni in baruri obscure. Emigrare, copii. Responsabilitate si dragoste duioasa. Mailuri acasa, pline de dor. Viata aurie, aventura si neregrete.

In a doua lui viata, copilareste la tara. Acolo unde puii de pisica se ineaca legati toti 6 in ciorap. Alearga si mananca porumb fiert. Mai tarziu, acasa, bate mingea cu baietii la bloc, seduce o colega de clasa, isi da seama ca e special si castiga incredere calma de sine. Incepe sa scrie. Scrie poezii multe si frumoase. La Timisoara, asculta muzica si fumeaza iarba. Scrie si mai multe poezii. Publica vreo trei. Femeile cad usor, caci poezia e buna. Ii cad si eu, dar nu-l tine prea mult dragostea de mine. Plang dupa el ori de cate ori am ocazia.

Publica primul volum. Bucuresti. Hai-hui literar prin Paris, prin Berlin, prin New York. Femei peste femei. Cate doua, trei, cate una. Alcool si iarba. Cocaina. Cocaina si poezii. Al doilea volum, al treilea. Femei blonde, negrese, roscate, brunete cu breton frantuzesc. Pulpe groase de iapa, talie de viespe, ochi de pisoi. Cocaina, alcool, Paris, poezii. Bani si depresia cliseului.

Pe la criza varstei mijlocii, se intoarce la tara. In satul unde puii de pisica se ineaca legati toti 6 in ciorap. Taie lemne, creste gaini si albine, porci si o vaca de lapte. Nu are telefon, nici Internet. Nu primeste vizitatori. Merge la biserica, duminica. Nu-l mai vad niciodata.

In a treia lui viata, copilareste la tara. Acolo unde puii de pisica se ineaca legati toti 6 in ciorap. Alearga si mananca porumb fiert. Cade si se raneste cu un cui ruginit. In mai putin de 48 de ore, are frisoane si delireaza. Apoi inchide ochii.

Dar in a patra lui viata, in a patra lui viata... copilareste la tara. Acolo unde puii de pisica se ineaca legati toti 6 in ciorap. Alearga si mananca porumb fiert. Mai tarziu, acasa, bate mingea cu baietii la bloc, seduce o colega de clasa, isi da seama ca e special si castiga incredere calma de sine. La Timisoara, asculta muzica si invata poezii. Citeste si-si face tatuaje. Bea, fumeaza iarba si se imprieteneste cu lume buna. Se indragosteste, e dezamagit. Se indragosteste iar, despartire amicala. Job bun, bani multi, petreceri. Mici afaceri, pentru suflet. Intr-una din ele ne cunoastem. Ma indragostesc de povestile lui. Se indragosteste de sanii mei. Ne descoperim, in tacerile nefiresti dintre intrebare si raspuns. Il vad in fiecare trecator. Imi scrie.

In his fourth life, his smell is my love stink. Petrecem nopti de intuneric inclestati si insetati. Infierbantarea curge intre noi, (inainte si-napoi), si ne iubim in toate starile de agregare. Stau goala si serioasa, cu fundul pe calorifer, cu o carte-n dreapta, citind si interpretand, r-r-it, poheme. Rade de mine si spune ca se vede ca-mi place ciocolata.

In a patra lui viata, nu exista apropiere intre noi suficient de apropiata. Vrem mai mult, ne strangem pana cand doare. Il iubesc vesel, il iubesc trist, il iubesc ca un copil si ca o curva batrana. Imaginea ochilor lui bleumarin, a pielii de arab si a dintilor foarte albi e amuleta mea. O vad de fiecare data cand inchid ochii.

5 comentarii:

Anonim spunea...

il iubesc si eu :)

Anonim spunea...

Daca-l cunosti, nici sa vrei si nu poti altfel. :)

Anonim spunea...

"Compilatia" pentru Olguta: Dupa omor, pata de sange din piscina invoca crestinismul la o revolta atroce ori altfel la un somn de veci.

"Compilatia" pentru Soozie: Caloriferul de la locul faptei, si el, imbibat in sange precum un minereu improscat cu hematii oxigenate se purta specific unei amulete de pe calcaiul dracului ce-a zdrobit multe petale de narcise in vapaia timpului.

What the heck?! This is kind of fun. :P

V-am salutat gagicilor.

verbiaj. spunea...

foarte placut de citit, o sa mai revin.

Anonim spunea...

Misto, Adrian. Si noi ne-am abonat la tine, verbiaj.

Seara faina.